تجهيزات نظافت صنعتي تجهيزات نظافت صنعتي .

تجهيزات نظافت صنعتي

قيمت عدسي عينك

روزهاي گرم تابستان كه از راه مي‌رسد، بسياري از افراد ترجيح مي‌دهند از عينك آفتابي استفاده كنند. اشعه‌هايي كه در نور خورشيد وجود دارند، ممكن است باعث آسيب رسيدن به چشم شود. شما در كوتاه‌مدت يا طولاني‌مدت متوجه آسيب‌هاي شبكيه ي چشم نور خورشيد خواهيد شد. آسيب‌هايي كه به چشم وارد مي‌شود، منجر به پيدايش بيماري‌هاي خطرناكي در بدن انسان مي‌شود. دو اشعه  UVA وUVB  نام دو اشعه مضر هستند كه از دل اشعه فرابنفش خورشيد بيرون مي‌آيند. عينك آفتابي مانند سپري در برابر حملات اشعه نور خورشيد از چشمان شما محافظت مي‌كند. در اين مقاله شما با ۱۰ فايده‌ استفاده از عينك آفتابي آشنا خواهيد شد.

  1. 1.    با استفاده از عينك آفتابي دچار خشكي چشم نخواهيد شد.

بعضي افراد، دائماً از خشكي پوست و چشم خود گلايه مي‌كنند. افرادي هستند كه به سندرم خشكي چشم مبتلا هستند. وجود گردوغبار، آب‌وهواي خشك و وزش باد گوشي همراه سامسونگ مشكل اين افراد را پيچيده‌تر مي‌كند. عينك آفتابي از چشمان در برابر گردوغبار محافظت مي‌كند. با كمك عينك آفتابي مي‌توان از بروز خشكي چشم و مشكلات وابسته به آن جلوگيري كرد.

2.    با كمك عينك آفتابي بهتر رانندگي مي‌كنيد

گاهي اوقات مجبور مي‌شويد در نور شديد آفتاب رانندگي كنيد. اوضاع زماني بدتر مي‌شود كه سايه گير بالاي سرتان خراب است و انگار خورشيد تصميم گرفته است مستقيم در چشمان شما بتابد. تابش نور آفتاب به چشم‌ها موقع رانندگي، باعث كاهش ديد راننده مي‌شود و خطر تصادف را افزايش مي‌دهد .يكي از مزيت‌هاي استفاده از عينك آفتابي اين است كه با كمك عينك آفتابي مي‌توانيد راه را واضح‌تر ببينيد و بهتر رانندگي كنيد.

3.    مي‌توانيد عينك آفتابي را در فصول و محيط‌هاي مختلف به چشم بزنيد

ربطي به تابستان و زمستان ندارد؛ عينك آفتابي را در هر فصلي مي‌توانيد به چشم بزنيد. به‌علاوه مي‌توانيد عينك آفتابي را در محيط‌هايي مانند كنار دريا، استخر و فضاهاي باز استفاده كنيد. اين نشان مي‌دهد كه براي استفاده از عينك آفتابي محدوديتي وجود ندارد.

4.    عينك آفتابي از كشيدگي و كوچك شدن چشم‌ها جلوگيري مي‌كند

اگر در يك روز آفتابي به بيرون برويد، مجبور مي‌شويد چشم‌هاي خود را كوچك كنيد و آن‌ها را بكشيد تا محيط اطرافتان را بهتر ببينيد. اين كار باعث پيدايش آينه بغل خودرو چين‌وچروك در پوست شما خواهد شد. به‌علاوه كوچك و بزرگ كردن چشم موجب خستگي چشم‌هاي شما خواهد شد. زدن عينك آفتابي باعث مي‌شود برايِ انجام هر فعاليتي در بيرون از منزل و فضاي آزاد واضح‌تر و بهتر ببينيد.

5.    با استفاده عينك آفتابي، دچار آفتاب‌سوختگي چشم نخواهيد شد

اگر به ورزش اسكي علاقه‌منديد و هر از چند گاهي به كلوپ‌هاي اسكي مي‌رويد، عينك آفتابي‌تان را جا نگذاريد. در اين مواقع، خطر آفتاب‌سوختگي تلفن بي سيم چشم يا برف‌كوري در كمين است. استفاده از عينك آفتابي مانع از ايجاد اين آسيب خطرناك خواهد شد.

6.    استفاده از عينك آفتابي باعث جلوگيري از بروز آب‌مرواريد و ناخنك چشم خواهد شد

عينك آفتابي مانع از پيدايش آب‌مرواريد در چشم افراد مي‌شود. آب‌مرواريد، كدورت عدسي چشم است. اين عارضه چشم با قرارگيري در نور آفتاب بروز مي‌كند .

7.    عينك آفتابي پيري پوست شما را به تعويق مي‌اندازد

نور خورشيد، آن‌چنان بي‌رحمانه مي‌تابد كه موجب افتادگي و پيري پوست شما خواهد شد. پوست اطراف چشمان شما از ديگر قسمت‌هاي صورتتان لطيف‌تر و حساس‌تر است. براي محافظت از پوست ناحيه چشمان خود از عينك آفتابي استفاده كنيد. كرم ضد آفتاب براي نگهداري از ديگر قسمت‌هاي صورت شما در برابر آفتاب كافي است.

8.    با استفاده از عينك آفتابي تخريب ماكولا را تجربه نخواهيد كرد

ماكولا در پشت چشم و در وسط شبكيه قرار دارد. آسيب به سلول‌هاي عصبي در ماكولا موجب مي‌شود كه نتوانيد رنگ‌ها را تشخيص دهيد و اشيا را تار ببينيد. با استفاده از عينك آفتابي از تخريب ماكولا در امان خواهيد بود.

9.    استفاده از عينك آفتابي باعث جلوگيري از بروز ناخنك چشم خواهد شد

ناخنك چشم با ورود نور شديد آفتاب به چشم به وجود مي‌آيد. ناخنك چشم با خارش و تورم و … همراه است و تنها راه درماني آن، عمل جراحي است. استفاده از عينك آفتابي از ايجاد اين عارضه جلوگيري خواهد كرد.

10.                       استفاده از عينك آفتابي شما را خوش‌تيپ‌تر مي‌كند

اين موضوع، يكي از دلايل اصلي براي خريد شيشه عينك دودي عينك‌هاي آفتابي است. با عينك آفتابي خوش‌تيپ‌تر و جذاب‌تر به نظر مي‌رسيد. اين مورد، يكي از فايده‌هاي جانبي عينك‌هاي آفتابي است. عينك آفتابي، اعتمادبه‌نفس برخي افراد را افزايش  بنابراين براي انتخاب بهترين گزينه، از مشورت كردن با ديگران غافل نشويد.

نكات كاربردي براي انتخاب و استفاده از عينك آفتابي 

براي استفاده از عينك آفتابي، خوب است اين نكات را رعايت كنيد:

  • با توجه به اينكه، عينك‌هاي آفتابي غيراستاندارد در بازار وجود دارند، بنابراين براي خريد عينك آفتابي مناسب، بهتراست خريد صندلي ماشين به مراكز معتبري مراجعه كنيد كه داراي دستگاه‌هاي سنجش UV(اشعه فرابنفش خورشيد) هستند و يا خدمات پس از فروش و يا گارانتي اصالت كالا دارند.
  • يادتان باشد استفاده از عينك‌هاي كوچك، باعث ورود اشعه از اطراف و بالاي چشم به داخل چشم مي‌شود. به همين دليل توصيه مي‌شود از عينك‌هايي استفاده كنيد كه اطراف چشم را به‌صورت كامل بپوشاند.
  • اين نكته را جدي بگيريد! استفاده از عينك‌هاي آفتابي در صبح و عصر در مقايسه با بقيه اوقات روز مهم‌تر و ضروري‌تر است؛ زيرا در صبح و عصر خريد سراميك خورشيد به‌صورت مورب مي‌تابد و اشعه بيشتري وارد چشم شما مي‌شود. در ديگر ساعات روز، تمركز پرتوهاي خورشيد روي سر شماست نه چشمان شما.
  • به هنگام كار و ورزش نيز عينك بزنيد. اين كار باعث مي‌شود كه گردوغبار، ريز گردها و تراشه‌ها وارد چشمان شما نشود. جوشكاران و كارگران ساختماني حتماً از عينك آفتابي استفاده كنند. ورزشكاراني كه از عينك آفتابي استفاده مي‌كنند، بر اين باور هستند كه عينك آفتابي نه‌تنها جلوي پرتوهاي خورشيد و گردوغبار را مي‌گيرد، بلكه جلوي آسيب ناشي از ضربات را مي‌گيرد.
  • به دنبال گران قيمت ترين عينك آفتابي موجود در مغازه‌ها نباشيد؛ همين كه عينك آفتابي شما را در مقابل دو اشعه  UVA و UVB محافظت كنند، كافي است.

در اين مقاله شما با فوايد استفاده از  آشنا شديد و نكاتي را ياد گرفتيد كه براي انتخاب و استفاده از عينك آفتابي برايتان كاربردي خواهد بود. ممنون از اينكه در اين مقاله همراه ما بوديد. وب‌سايت لوناتو آماده است تا شما را براي   راهنمايي كند.

چشم انسان يكي از حساس ترين اعضاي بدن مي باشد. براي مراقبت از اين عضو حساس چه اقداماتي بايد انجام داد؟
پرتوهاي فرابنفش خورشيد، از جمله مواردي هستند كه مي توانند براي چشم زيان آور باشند. نيازي نيست كه مستقيم به خورشيد نگاه كنيد تا چشمانتان قيمت پنجره دو جداره  آسيب ببينند، پرتوهاي فرا بنفش خورشيد از سطح آسفالت، نماي ساختمان ها، آب، برف و به عبارتي از تمام سطوح اطراف ما منعكس مي شوندو اثرات مضري بر روي چشم ما، برجاي ميگذارند.

طي سال هاي اخير به علت نازك شدن لايه ازن، محافظت از چشم ها در مقابل اشعه فرابنفش به ضرورتي اجتناب ناپذير تبديل شده است. 
اشعه فرابنفش (UV) با طول موج ۴۰۰ نانومتر يا كمتر شامل پرتوهاي UV-A,B,C و UV-Vacuum مي باشد. UVA با طول موجي برابر ۳۱۵-۳۸۰ نانومتر، بيشتر توسط عدسي چشم جذب مي‌شود و در نهايت ضرري براي چشم ندارد. اما مي تواند باعث سوختگي، برنزه شده، ايجاد چين و چروك و پيري پوست شود.
اشعه UVB با طول موجي برابر با ۲۹۰-۳۱۵ نانومتر موجب سوختگي پوست و در چشم باعث آب مرواريد و ضايعات شبكيه مي شود. اشعه UVC با طول موجي برابر ۲۰۰-۲۹۰ نانومتر در لايه ازن جذب شده و به زمين نمي رسد و UV vacuum با طول موج بين ۱۰۰ تا ۲۰۰ نانومتر در خارج از اتمسفر زمين قرار دارد. با توجه به آنچه گفته شد، اشعه‌اي كه بايد چشم قيمت مداد رنگي را از آن مصون نگه داشت پرتوهاي فرابنفش B است.
دانشمندان بر اين باورند كه تماس زياد با اشعه UVB مي‌تواند در مدت طولاني سبب بروز بيماري‌هاي برگشت‌ناپذير چشمي مانند آب مرواريد، آسيب ماكولا ( نقطه تيزبيني چشم) و ناخنك شود. خطر ابتلا به ناخنك در افرادي كه در سنين پايين تر در معرض اشعه فرا بنفش بوده اند و همچنين كساني كه در بيرون از خانه فعاليت دارند و در معرض نورآفتاب هستند بيشتراز افراد ديگر است.
استفاده از عينك‌هاي آفتابي به عنوان يك ضرورت در حفظ سلامت چشم‌ها توصيه شده است. محافظت چشم در مقابل نور شديد آفتاب و اشعه فرابنفش موجود در آن بسيار مهم است. استفاده از عينك آفتابي مناسب در شرايطي كه نور آفتاب شديد است، باعث بهتر شدن ديد و پيشگيري از صدمه به عدسي چشم و شبكيه چشم مي‌شود.
طبق بررسي هاي انجام شده ارتباط نزديكي بين بروز آب مرواريد و مدت زمان قرارگرفتن در معرض نورخورشيد وجود دارد.
چشم كودكان در برابر صدمات ناشي از نور خورشيد بسيار آسيب پذيرتر از چشم بزرگسالان است. علت اين امر شفاف بودن زياد قرنيه و عدسي در چشم كودكان است كه امكان عبور بيشتر نورخورشيد را به داخل چشم و شبكيه فراهم مي كند. كودكاني كه براي ساعت هاي طولاني در زير نور آفتاب در حال بازي كردن هستند، بايد از چشمان خود در مقابل نور خورشيد محافظت كنند.
چشم هاي با رنگ آبي، سبز روشن و چشم هاي ميشي بيشتر از ساير چشم ها به نور خورشيد حساس هستند. هرچند عدسي-هاي داخل چشمي، پرتوهاي فرا بنفش را تصفيه مي كنند ولي افرادي كه تحت عمل جراحي آب مرواريد قرارگرفته اند، بايد حتما قيمت آكواريوم از چشم هاي خود، توسط عينك آفتابي محافظت كنند.اگر شما قرار است ساعات طولاني در هواي آزاد مشغول به كار باشيد يا اگر براي برنزه شدن از نور آفتاب استفاده مي كنيد، حتماً بايد مجهز به يك كلاه لبه دار و يك عينك آفتابي مناسب باشيد.

مهندسان، كارگران، جوشكار ها يا حتي كساني كه از لامپ هاي مخصوص برنزه كردن بدن يا سولاريوم استفاده مي كنند، حتماً بايد عينك هاي آفتابي كه نور فرا بنفش را جذب مي كنند استفاده نمايند.

عينك آفتابي
عينك آفتابي، عينكي است كه شيشه هاي آن براي محافظت در برابر نور آفتاب طراحي شده اند. شايد شما هم از آن دسته افرادي باشيد كه در نور آفتاب و در طول روز احساس ناراحتي مي كنيد. برف و آب، نور محيط را به طرف چشم منعكس مي كنند. بنابراين در محيط هايي مانند ساحل دريا يا هنگام ورزش هايي مانند اسكي، كوهنوردي، نور بيشتري از محيط به طرف چشم منعكس مي شود و لازم است از كلاه لبه دار و عينك آفتابي استفاده شود.

نحوه شناخت عينك آفتابي استاندارد 
بهترين راه شناخت عينك ‌هاي استاندارد، استفاده از دستگاه UV متر است كه اغلب در عينك‌ فروشي‌ هاي معتبر يافت مي‌ شود. عينكي استاندارد است كه جذب UV توسط آن در اين دستگاه بيش از ۹۸ درصد باشد . گاهي علامت UV400 كه نشان دهنده قابليت حفاظت دندان مصنوعي چشم بر عليه UVB است در كنار عينك ها درج شده است كه لزوما وجود اين عدد دليل بر استاندارد بودن عينك نمي باشد.
بدون استفاده از دستگاه «UV متر» جهت شناخت استاندارد بودن عينك‌ هاي آفتابي، تشخيص يك عينك آفتابي مناسب، حتي براي متخصصين نيز سخت و غيرممكن خواهد بود. 
هر عينك گران‌قيمتي را نمي‌توان استاندارد قلمداد كرد و بايد تمامي آنها توسط دستگاه ( UV متر) آزمايش شوند.
عينك آفتابي مناسب بايد شرايط زير را داشته باشد: 
– از چشمان شما در برابر اشعه فرا بنفش محافظت كند 
-از چشمان شما در برابر نور شديد خورشيد محافظت كند.
– از چشمان شما در برابر نورهاي زننده و خيره كننده محافظت كند. 
– وضوح و كنتراست تصوير را بهبود بخشد.

يك عينك ارزان قيمت و بي كيفيت معمولا مزاياي فوق را در اختيار شما قرار نمي دهد، بلكه تنها از شدت نور مي كاهد ولي اشعه فرا بنفش را حذف نمي كند. از اين رو مردمك چشم انسان ها به دليل كاهش شدت نور گشاد تر شده و اجازه مي دهد اشعه فرا بنفش بيشتري به درون چشم  برسد كه سبب آسيب به شبكيه چشم و در پي آن ابتلا به آب مرواريد و … مي گردد. بنابراين حتما از عينك هاي آفتابي داراي حداقل حفاظت UV400 استفاده كنيد. 
آيا در زمستان هم به عينك آفتابي نياز داريم؟
در فصل زمستان به علت كوتاه بودن روز و آفتاب كمتر انتظار مي رود نياز چنداني به عينك آفتابي براي محافظت چشم ها نباشد.
در حالي كه برف، ۸۵ تا ۹۵ درصد از UV را منعكس مي كند. اين بازتاب در مورد آب و زمين حدود ۱۰ درصد مي باشد، پس احتمال آسيب چشم در اثر UV در هواي برفي بيشتر مي شود بنابراين اهميت استفاده از عينك آفتابي در زمستان كمتر از تابستان نيست . 
عدسي يا شيشه عينك آفتابي 
۱) جنس عدسي
عدسي هاي به كار رفته در عينك خريد تجهيزات صنعتي داراي انواع شيشه اي و پلاستيكي مي باشد.

عدسي پلاستيكي:
۱- CR-39 ( اين نوع عدسي پلاستيكي از جنس رزيـن مي باشد. عدسي هاي CR-39 معمول ترين عدسي هاي عينك آفتابي اند كه علاوه بر سبكي و مقاومت در برابر خراش، پرتوهاي فرابنفش و مادون قرمز محيط را از خود كمتر عبور مي دهند و از چشم ها بهتر محافظت مي كنند.
۲- پلي كربنات: پلاستيك مصنوعي بسيار سبك وزن با استحكام زياد مي باشد. اين عدسي ها در برابر ضربه مقاومند.و براي محافظت در مقابل ضربه از بيماراني كه فقط يك چشم دارند توصيه مي شود.
۳- اكريليك: عدسي هـاي آكــريليك، ارزان قـيـمـت و سـخـت مي باشند وضوح كمتري نسبت به عدسي هاي پلي كربنات دارند و زود خراشيده مي شوند.
عدسي شيشه اي : 
عدسي هاي شيشه اي نسبت به عدسي هاي پلاستيكي وزن بيشتري دارند و همچنين در برابر خراشيدگي مقاومت بيشتري دارند. 
عينك شيشه اي يا پلاستيكي؟ 
عدسي هاي شيشه اي بهترين قابليت وضوح بينايي را دارند و در برابر خراش مقاومند، اما به هر حال از عدسي هاي پلاستيكي سنگين ترند و ممكن است بر اثر ضربه ، بشكنند يا خرد شوند.
عدسي هاي پلاستيكي سبك تر از عدسي هاي شيشه اي هستند ولي به راحتي خراش بر مي دارند، اما احتمال شكستن يا خردشدن ندارند.

۲) رنگ زمينه عدسي
لايه رنگي كه به عنوان زمينه رنگ عدسي به كار مي رود بخشي از رنگ هاي طيف نور را جذب مي كند و باقي آن را از خود عبور مي دهد. توليدكنندگان، عينك هايي با قيمت اتو رنگ هاي مختلف براي استفاده در شرايط متفاوت ،به بازار عرضه مي كنند.
– خاكستري: اين رنگ شدت نور را در تمامي طيف رنگ به طور يكسان كم مي كند و كمترين اختلال را در ديد رنگي ما ايجاد مي كند اين عدسي ها نور منعكس شده از سطوح درخشان را جذب مي كنند و به همين دليل براي رانندگي و ساير كاربردهاي روزمره مناسبند.

– زرد و طلايي: 
فركانس نور آبي بيشتر از نورهاي ديگر است و انرژي بيشتري دارد، بنابراين بيشتر سطح ها مي توانند آن را منعكس و منتشر كنند.
اين رنگ، نور آبي را تا حد زيادي جذب مي كند. پس هنگام استفاده از آنها اشياء را با وضوح بيشتري خواهيد ديد. به همين خاطر است كه عينك هاي اسكي را زرد مي سازند. از آنجايي كه اين عينك باعث ايجاد تغيير در رنگ اشياء ميشود، استفاده از آنها در مواردي كه به تشخيص صحيح رنگ احتياج داريد مناسب نيست.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ساعت: ۱۰:۳۵:۱۰ توسط:رسولي موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :