تجهيزات نظافت صنعتي تجهيزات نظافت صنعتي .

تجهيزات نظافت صنعتي

قيمت بيمه خودرو

شايد به افرادي برخورده باشيد كه مي‌ گويند: «همه‌‌ كتاب‌ ها و جزوه‌ ها را مي‌ خوانم، اما موقع امتحان آن‌ ها را فراموش مي‌كنم» يا «من  درس خواندن ندارم، چون با اين‌ كه همه‌ مطالب را مي‌ خوانم هميشه نمراتم پايين است.»
بسياري از اين گونه مشكلات به نداشتن يك روش صحيح براي مطالعه بازمي‌گردد. عده‌اي فقط به حفظ كردن مطالب اكتفا مي‌كنند. اين امر موجب فراموش كردن مطالب مي‌شود.
بارها شنيده‌ ايم كه دانش آموزان مي‌گويد: «ديگر حوصله‌ خواندن اين كتاب را ندارم» يا «هر چه‌ قدر مي‌خوانم كم‌ تر ياد مي‌گيرم.» به‌ راستي مشكل كجاست؟ آيا بايد ده‌ ها بار درس‌ها را تكرار كرد تا آن‌ها را ياد گرفت؟ اگر چنين باشد مطالعه، كاري سخت است.
اين افراد روش صحيح مطالعه را نمي‌ دانند. براي اين‌كه ميزان  افزايش قيمت شيشه خودرو يابد بايد قبل از هر چيز مطالعه‌ اي فعال داشت. براي داشتن مطالعه‌ اي فعال نوشتن نكات مهم در حين خواندن ضروري است تا براي مرور مطالب مجبور به خواندن دوباره‌  نشويد و در مدت‌ زماني كوتاه يادداشت‌ هاي خود را مرور كنيد.

شيوه‌ صحيح مطالعه
1- زمان مطالعه را كاهش مي‌دهد.
2- ميزان  را افزايش مي‌دهد.
3- به‌ خاطر سپاري اطلاعات را آسان‌ تر مي‌كند.
4- مدت نگهداري مطالب در حافظه را طولاني‌ تر مي‌كند.
به خاطر سپردن مهارت  و هنري مانند حرف زدن، خواندن و فكر كردن است و هر كس مي‌ تواند با تلاش هر يك از اين مهارت‌ ها را در خود تقويت كند.

در اين نوشتار بدون هيچ توضيح خريد غذاي سگ نظري اضافه، روشي بنام پس خبا (پ س خ ب ا) براي خواندن و مطالعه مطالب كتاب هاي درسي ارائه مي گردد كه به نظر مي رسد شيوه موثري براي بهتر فهميدن و بهتر حفظ كردن مفاهيم و اطلاعات كليدي است. نام اين روش (PQRST) برگرفته از نخستين حرف نام هريك از مراحل پنجگانه تون است:
پيشخواني ( Preview )
سئوال كردن ( Question )
( Reading )
به خود پس دادن ( Self - recitation )
آزمون ( Test )
دو مرحله اول و آخر (پيشخواني - ) ويژه هر فصل از كتاب هستند ،‌ و سه مرحه مياني (‌سئوال كردن - خواندن - به خود پس دادن) اختصاص خريد ساعت ايراني به هر بخش اصلي از هر فصل دارند.

پيشخواني

نخست به مرور كلي فصل معيني از كتاب مي پردازيد تا با موضوعات كلي مورد بحث آشنا شويد. براي اين منظور فهرست مطالب فصل را مي خوانيد. سپس مطالب فصل را مرور مي كنيد كه طي آن، عناوين بخش هاي اصلي و فرعي فصل را مورد توجه قرار مي دهيد، و تصاوير و نمودارها را از نظر مي گذرانيد. مهم ترين نكته در مرحله پيشخواني اين است كه پس از مرور مطالب فصل، چكيده اوليه يا پاياني فصل را (در صورت وجود) با دقت  كنيد و روي هر يك از نكاتي كه در آن آمده تامل كنيد . در اين مرحله ممكن است ،‌ سئوال هايي به تخطور كند كه پس از خواندن متن كامل فصل بتوانيد به آن ها پاسخ دهيد. اين مرحله، تصوير كلي از مطالب فصل و سازمان بندي آن به دست مي دهد.

سوال كردن


همان طور كه قبلا گفته شد مراحل سئوال كردن،‌ خواندن و به خود پس دادن، ويژه هر بخش از هر فصل است. فصل هاي كتاب را يكي يكي در نظر بگيريد. هر سه مرحله سئوال كردن، خواندن و به خود پس دادن را در مورد هر بخش اعمال كنيد و بعد دستگاه نظافت صنعتي  به بعدي بپردازيد. قبل از مطالعه مطالب هر بخش، نخست عنوان آن بخش و عنوان هاي فرعي آن را بخوانيد . سپس در حين خواندن مطالب هر بخش، موضوعات مهم آن را به صورت يك يا چند سئوال در نظر بگيريد كه بعدا بايد به آن ها پاسخ دهيد. از خود بپرسيد: مولف در اين بخش چه مفاهيم مهمي را در نظر داشته است؟ مقصود از مرحله سئوال كردن نيز همين است.

خواندن
در اين مرحله، مطالب هر بخش از فصل را براي آگاهي از معني آن با دقت بخوانيد و ضمن خواندن ، سعي كنيد به سئوالهايي كه در مرحله سئوال كردن مطرح شده بود ، پاسخ دهيد. در باره مطالبي كه مي خوانيد تامل كنيد و بكوشيد بين آن مطالب و اطلاعات قبلي خود ارتباط بر قرار كنيد. مي توانيد زير واژه ها يا عبارات كليدي خط بكشيد . اما ميزان آن از 10 تا 15 درصد متن تجاوز نكند. اگر مقصود از خط كشيدن زير مطالب، مشخص كردن واژه ها يا عبارات كليدي براي مرور بعدي باشد ، خط كشدين زيادي زير مطالب ، مغاير با چنين هدفي است. تا وقتي تمام مطالب بخش معيني را نخوانده ايد يا با همه مفاهيم كليدي آشنا نشده ايد و اهميت نسبي آن ها را  نكرده ايد ، يادداشت بر نداريد. در خاتمه خلاصه فصل را از زبان خودتان نوشته و اشكالات احتمالي را با مرور فصل بر طرف كنيد.

به خود پس دادن
پس از خواندن هر بخش ، سعي كنيد مفاهيم اصلي را به خاطر آوريد و اطلاعات را از حفظ با خود بگوئيد . مفاهيم را به زبان خود بازگو كنيد و اطلاعات را ترجيحا با صداي بلند (و اگر تنها نيستيد ، زير لب) تكرار كنيد . مطالبي را كه به ياد مي آوريد كه قيمت خودرو ايراني  با متن كتاب تطبيق دهيد تا مطمئن شويد كه آن ها را كامل و درست حفظ كرده ايد. به خود پس دادن مطلب كمك مي كند كه به كمبود  پي ببريد و آن را خود سازماندهي كنيد. پس از آنكه بخشي از فصل را به اين شيوه مطالعه كرديد ، به بخش بعدي بپردازيد و دوباره مراحل سئوال كردن، خواندن و به خود پس دادن را تكرار كنيد.

آزمون
پس از خواندن مطالب فصل بايد به  و مرور مطالب بپردازيد. با مراجعه به يادداشت هاي تان، ببينيد چه مقدار از مفاهيم اصلي را به ياد داريد. سعي كنيد بفهميد چه پيوندي بين مطالب مختلف وجود دارد و اين مطالب چگونه در فصل ، سازمان بندي شده اند. در مرحله آزمون ممكن است مجبور شويد فصل را ورق بزنيد تا صحت مفاهيم و مطالب كليدي حفظ شده را وارسي كنيد در اين مرحله بايد چكيده فصل را بخوانيد و ضمن آن جزئيات مربوط به هر يك از نكات چكيده را در نظر آوريد. مرحله آزمون را هرگز به شب  موكول نكنيد. نخستين مرور، مطالب فصل بايد بلافاصله پس از خواندن انجام شود.
پژوهش ها حاكي از آن است كه روش پس خبا روش بسيار مفيدي است و مسلما كارآمدتر از روش روخواني ساده مطالب تجهيزات نظافت صنعتي است . در اين روش مخصوصا به خود پس دادن مطالب نقش بسيار مهمي دارد. اختصاص بخش عمده زمان مطالعه به ياد آوري فعال مطالب بهتر از آن است كه تمام وقت خود را صرف خواندن و بازخواني مطلب كنيد. بررسي ها مويد اين نكته اند كه خواندن چكيده فصل بيش از مطالعه سراسر فصل ، كارآمدي دارد. خواندن چكيده پيش از خواندن فصل ، چشم اندازي كلي از فصل فراهم مي كند كه خواننده را در سازماندهي مطالب در حين خواندن مطالب فصل ياري مي دهد. حتي اگر نخواهيد روش پس خبا را به طور كامل دنبال كنيد بهتر است از فوايد به خود پس دادن مطلب و نيز مطالعه چكيده فصل پيش از خواندن مطالب فصل، غفلت نورزيد.
نكات مهم در خصوص مطالعه كتاب
براي اينكه مطالبي در بماند بايد سازمان بندي شود با مطالب قبلي پيوند زده شود تكرار شود به خود پس داده شود خلاصه بندي و يادداشت گردد. و مجددا يادآوري گردد.

1 - به پيش نياز منابعي كه مي خواني توجه كن
اگر مطالب پيش زمينه اصلي قيمت مكنده صنعتي را ياد نگرفته باشي حتي اگر مطالب جديد را حفظ كني باز هم احتمال فراموشي مطلب وجود دارد؛ مثلا تا صرف فعل را ياد نگرفته باشي، نمي تواني فعل ماضي و مضارع بسازي .پس قبل از يادگيري درس حتما سعي كن ضعف خود را در مطالب قبلي مرتبط از بين ببري.

2 - قبل از ورود به كلاس و شروع درس، حتما به پيش خواني درس جديد اقدام كن تا با پيش زمينه فكري با درس جديد رو به رو شوي.

3 - سعي مطالب درسي را سر كلاس ياد بگيري
در كلاس حضور فعال داشته باش.سوال بپرس و تا درس را نفهميده اي از كلاس خارج نشو.

4 - تمرين زياد حل كن
تمرين باعث پر شدن شكاف هاي اطلاعاتي در مغزت خواهد شد .

5 - مرور مطالب كليد رفع فراموشي است
هر شب در برنامه درسي خود مطالب را مرور كن.

6 - سعي كن بين اطلاعات ياد گرفته شده و مطالب قبلي در ارتباط برقرار كني تا فراموشي آن‌ها كمتر شود.

7 - مطالب ياد گرفته شده را دوباره در نقش معلم تدريس كن
اين تدريس مي تواند براي يك دوست يا شاگردان فرضي باشد.

8 - سعي كن در يادگيري مطلب تمركز كامل داشته باشي و عوامل مخل تمركز را به حداقل برساني .

9 - خلاصه برداري و يادداشت برداري قيمت دوچرخه ايراني حين مطالعه به رفع فراموشي كمك مي كند .

10 - تحقيقات نشان داده است روش سوال گذاري در نيز به ياد آوري مطلب كمك خواهد كرد .

11 - اضطراب، عجله و شتاب در يادگيري مطلب باعث فراموشي آن ها مي شود.

12 - همچنين به ياد داشته باش كه اگر مطلبي را ياد گرفتي، يك روز بعد، ۱۰ روز بعد، يك ماه بعد و ۴ماه بعد بايد آن را مرور كني، تا آن مطلب يك سال در  ات تثبيت شود.

هر بار كه نوع خاصي حسي (بينايي - شنوايي – لمس – بويايي – چشايي ) از يك سيناپس عبور مي كند اين سيناپس دفعه بعد براي انتقال همان نوع پيام توانمندتر شده كه اين روند تسهيل نام دارد بعد از آن كه اطلاعات چندين بار از يك مسير عصبي عبور كردند خريد غذاي سنتي آن مسير به حدي تسهيل مي‏ شود كه حتي بدون وجود محرك خارجي (حواس پنج گانه) در خود مغز توليد شده و اين مرحله اي است كه اصطلاحا مي گوييم “مطلب شده است” .

انواع حافظه
حافظه كوتاه مدت  (Short-term memory)
شامل خاطراتي مي شود كه براي چند ثانيه يا حداكثر چند دقيقه دوام مي آورند مگر آن كه به انواع بلند مدت آن تبديل شوند.

۲- حافظه ميان مدت (Intermediate-term memory)
كه چند روز يا هفته باقي مي ماند و در صورت عدم تكرار از بين مي رود.

۳- حافظه بلند مدت (Long-term memory)
كه به دليل تكرار، اگر يك بار ذخيره شود خريد آينه خودرو  مي توان تا چندين سال يا حتي تا آخر عمر آن را به خاطر آورد.

تبديل انواع حافظه به يكديگر
براي تبديل حافظه كوتاه مدت به بلند مدت بايد آن را تثبيت كنيم بدين معني كه اگر حافظه كوتاه مدت به طور مكرر فعال شود تغييرات فيزيكي و  در سيناپس ها اتفاق مي افتد كه مسئول نوع دراز مدت  است . اين روند به ۵ تا ۱۰ دقيقه براي حداقل تثبت و ۱ ساعت يا بيشتر براي تثبيت قوي نياز دارد . تكرار نيزجايگزين اين زمان مي باشد . (همچنين تكرار روزانه و ماهانه و در كل زمانبندي شده كه توصيه متخصصين بر حداقل ۸ بار تكرار با هر منوالي در ۸ روز متوالي است) - شايد اين دليلي است كه هميشه دو كلمۀ تمرين و تكرار را كنار هم مي‏بينيم.

نوع ديگري از تقسيم بندي حافظه
۱- حافظه مشغول به كار: نوعي از حافظه است كه در جريان يك استدلال فكري استفاده مي شود ولي در هر مرحله اي كه مسئله حل شود، خاتمه مي يابد .

۲- حافظه قابل بيان يا اخباري : اساسا به معناي قيمت پيراهن مردانه خاطره مربوط به جزئيات مختلف يك فكر جامع است مثلا :
الف) خاطره محيط اطراف
ب) خاطره ارتباط هاي زماني
ج) خاطره علل يك تجربه
د) خاطره معناي يك تجربه
ه) خاطره يك فرد

۳- حافظه مهارتي
كه با فعاليت هاي بدن مرتبط است مثل تمام مهارت هاي بازي با توپ.
مغز ما اين قابليت را دارد كه اطلاعات بي حاصل را ناديده بگيرد وگرنه ظرفيت ما طي چند دقيقه اشباع مي شد. اين مسئله ناشي از مهار سيناپس مربوط به اين نوع از اطلاعات است. اثر حاصل را عادت كردن habituation يا مي گويند كه درواقع نوعي از حافظه منفي است. از سوي ديگر در مورد اطلاعاتي كه نتايج مهمي از قبيل درد يا يك حس خوشايند ايجاد مي كنند مغز توانايي خودكاري در تقويت و ذخيره سازي مسير هاي حافظه دارد . اين همان حافظه مثبت است كه ناشي از تسهيل (در بالا توضيح داده شد) مسير هاي سيناپسي مي باشد كه اين فرايند حساس شدن حافظه ناميده مي‏شود.
نتيجه گيري: براي ماندگارشدن هرچيز در ، به تكرار نياز است.

به عنوان نمونه، اگر آنقدر جدول حل كرده‌ ايد كه حتي توي خواب هم مي‌ توانيد اين كار را انجام دهيد، موقع آن است كه خود را به چالشي جديد بكشانيد خريد لوازم خودرو تا بتوانيد توانايي مغزتان را به بهترين نحو پرورش دهيد در محيط اطراف و جهان اطراف تان، اينكه آنچه در اطراف تان مي‌گذرد، چگونه اتفاق مي‌ افتد و چگونه شما مي‌ توانيد آن را بفهميد باعث مي‌شود مغزتان با سرعت بالاتر و موثرتري  كند. به كار بستن مواردي كه در اين مطلب آمده است، به شما كمك مي‌كند به خواسته‌ اي كه درباره پرورش هوش و حافظه‌ تان داريد، برسيد.

 ۱ - بازي كنيد 
برنامه‌ ي و بازي‌ ها راه‌ هاي خارق‌ العاده‌ اي هستند براي اينكه مغزتان را به چالش بكشيد. سودوكو، جدول و بازي‌هاي الكتريكي. همه آنها مي‌توانند سرعت فعاليت مغز و  تان را افزايش دهند. اين بازي‌ها بر منطق دايره لغات و  … تكيه دارند. آنها جنبه تفريحي هم دارند و شما مي‌ توانيد روزانه اندكي از وقت خود را صرف آن ها كنيد و از آن ها سود ببريد. البته روزانه قيمت تقويم روميزي فقط ۱۵ دقيقه از وقت تان را به بازي اختصاص دهيد نه بيشتر.

۲ - مديتيشن يادتان نرود
مديتيشن روزانه احتمالا بهترين كاري است كه شما مي‌توانيد براي سلامت جسم و مغز و روان تان انجام دهيد. مديتيشن نه تنها باعث  شما مي‌شود بلكه باعث پرورش مغز هم خواهد شد. شما با به وجود آوردن حالت متفاوت رواني، مغزتان را به صورتي جديد و جذاب به كار مي‌گيريد و اين باعث بالا بردن فعاليت مغزي‌ تان مي‌شود

۳ - مغزتان را تغذيه كنيد
مغزتان به چربي‌ هاي مفيد و سالم احتياج دارد پس روي روغن ماهي سالمون، آجيل‌‌ها مانند گردو، روغن تخم كتان و روغن زيتون تمركز و چربي‌ هاي اشباع شده را از  تان حذف كنيد.

۴ - داستان‌ هاي خوب تان را بازگو كنيد
خاطره‌ ها ميز نهار خوري و اتفاق‌ هايي كه برايتان افتاده‌ اند را تفسير كرده و آن ها را بازگو كنيد و لحظه‌ هاي تان را با ديگران سهيم شويد. تمرين كنيد كه داستان‌ هاي جديد و قديمي‌ تان را به طوري دلچسب، تاثيرگذار و مفرح تعريف كنيد

۵ - تلويزيون‌ را خاموش كنيد
افراد بالغ روزانه بيش از ۴ ساعت را به تماشاي تلويزيون اختصاص مي‌دهند. تلويزيون مي‌تواند جانشين روابط شود و روي سبك زندگي تاثير بگذارد. تلويزيون را خاموش كنيد و وقت تان را صرف تمرين‌ هاي ورزشي براي بدن و مغزتان كنيد و به ابعاد ديگر  بپردازيد

۶ - مغز سالم در بدن سالم است
تمرين‌هاي ورزشي، تمرين‌هاي فوق‌ العاده‌ اي براي مغز نيز هستند. وقتي بدن تان را حركت مي‌دهيد مغزتان بايد ياد بگيرد كه چگونه ماهيچه‌ ها را هماهنگ كند، فاصله‌ها را تخمين بزند و تعادل را برقرار كند. تمرين‌ هاي متفاوت و گوناگون انجام دهيد تا مغزتان را به چالش بكشيد.

۷ - چيزهاي متفاوت بخوانيد
كتاب‌ها، قابل حمل و پر از شخصيت‌هاي جالب و  و واقعيت‌هاي جذاب و نامتناهي هستند. در زمينه‌ هاي متفاوت و گسترده مطالعه كنيد. قيمت ميز اتو اگر عادت داريد كتاب‌ هاي تاريخي بخوانيد، سعي كنيد رمان‌ هاي معاصر، كتاب‌هاي نويسنده‌هاي خارجي و كلاسيك را بخوانيد. با اين كار مغزتان را به كار مي‌ گيريد تا تصورات جديد و متفاوتي داشته باشد. همچنين با آشنايي با فرهنگ‌ ها و مردمان جديد مي‌توانيد داستان‌ هاي جالبي براي تعريف كردن داشته باشيد.

۸ - مهارت جديدي ياد بگيريد
يادگيري مهارت هاي جديد باعث مي‌شود ناحيه‌هاي مختلفي از مغزتان به كار بيفتد. حافظه‌تان به كار مي‌افتد شما حركت‌هاي جديد ياد مي‌گيريد و مي‌توانيد بين چيزهاي مختلف رابطه برقرار كنيد. خواندن آثار ادبي، درست كردن غذا و ساختن هواپيما با خلال دندان همه اين كارها مغز شما را به چالش مي‌كشد و چيزي جديد براي فكر كردن به شما مي‌دهد.

۹ - تغييرات به وجود آوريد
همه ما برنامه‌هاي روتين و كارهاي روزمره‌مان را دوست داريم. ما عادات‌ و دل‌مشغولي‌هايي داريم كه مي‌توانيم ساعت‌ها آنها را انجام دهيم ولي هرچه كه انجام آن براي ما عادت شده است كمتر مغزمان را به فعاليت وامي‌دارد. براي اينكه واقعا مغزتان را جوان و پويا نگه داريد، آن را به چالش بكشيد. راهي را كه هر روز به سوپر ماركت مي‌رويد عوض كنيد. براي باز كردن قيمت بيمه خودرو در اتاقتان از دست ديگرتان استفاده كنيد. دسرتان را قبل از غذا بخوريد. همه اينها مغزتان را مجبور مي‌كند تا بيدار شود و توجهي دوباره به مسايل داشته باشد

۱۰ - مغزتان را پرورش دهيد
برنامه‌ ها و كتاب‌ ها و وب‌ سايت‌ ها و در كل تحقيقات زيادي براي پرورش مغز وجود دارند كه همه آن ها بر ۳ پايه اصلي: به يادآوري، تجسم كردن و تحليل كردن بنا شده‌اند. هر روز مغزتان را روي اين ۳ اصل به كار گيريد تا در هر زمينه‌ اي خريد مانيتور ال جي  و هرچه بيشتر آماده شود.

 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ساعت: ۱۲:۰۴:۲۶ توسط:رسولي موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :