تجهيزات نظافت صنعتي تجهيزات نظافت صنعتي .

تجهيزات نظافت صنعتي

سفر به استانبول

اين تابستان را براي خودتان با يك سفر رمانتيك و جذاب به زيباترين و پرطرفدارترين مقاصد گردشگري دنيا متفاوت كنيد و خاطره‌اي بي‌نظير براي خود و همسرتان بسازيد. كارشناس‌هاي آزانس پيشنهادهايي را در يك پكيج گنجانده‌اند كه به شما كمك مي كند بهترين انتخاب را براي اين سفر داشته باشيد:

گشت و گذار با تور استانبول

 تور استانبول يكي از پرطرفدارترين انتخاب‌هاي زوج‌هاي جوان است. در تابستان حال و هوايي بي‌نظير دارد. فصلي كه همه‌ي توريست‌ها از سراسر جهان براي آفتاب دل‌انگيز و نسيم كنار دريا و ميز نهارخوري عازم و به سرعت راهي جزاير زيبا و ديدني پرنس مي‌شوند.

رفتن به جزيره‌هاي زيباي بيوك‌ آدا و پرنس فرصت خوبي است تا در سواحل زيباي اين جزيره‌ها آفتاب بگيريد و يا در مسير ساحلي هم‌زمان با غروب آفتاب، دوچرخه سواري كنيد.

بعد هم براي آرامش در كافه‌هاي كنار ساحل جزيره استراحت كنيد و از بورك‌هاي خوشمزه و نوشيدني‌هاي خنك لذت ببريد.

شما در حقيقت با سوار شدن بر روي كشتي‌هاي مسافر‌بري بزرگ كنار بسفور به جزيره مي‌رويد و از اين بخش زيباي استانبول خاطره‌اي خوش به‌يادگار مي‌آوريد.

حتما مي‌دانيد كه در اين فصل جراج‌هاي اصلي برندهاي معروف هم شروع مي‌شود و شما مي‌توانيد به مال‌هاي بزرگ شهر برويد و يك‌روزي را در آنها بگذرانيد و از بهترين‌هاي برندهاي دنيا و يا تركيه خريد كنيد.

رستوران‌هاي بزرگ اين مال‌ها هم سر بزنيد و از مزه‌ي بي‌تكرار غذاهاي لذيذ تركي لذت ببريد.

به شما پيشنهاد مي‌كنيم كه حتما يك‌روزي را در خيابان استقلال قدم بزنيد، ميان مردم معاشرت كنيد و اتفاقا در كافه‌هاي زيباي كنار خيابان خوشمزه‌ترين دسرهاي دنيا را مزه كنيد.


براي سفر به استانبول كافي است همين الان وسايل خودتان را جمع كنيد و با اولين پرواز آخرين هفته‌ي خوشي را بگذرانيد. فراموش نكنيد كه براي سفر بايد گذرنامه‌ي معتبر و دمپايي پلاستيكي همراهتان باشد تا از مرز خارج و وارد تركيه شويد!
ماجراجويي در طبيعت بكر با تور ويتنام

روياي سفر با تور ويتنام ، هيچ‌وقت تكرار نمي‌شود. شما به يكي از جذاب‌ترين مقاصد طبيعي و گردشگري دنيا رفته‌ايد و وارد كشوري ساحلي با طبيعت بي‌نظير و فضاهاي ماجراجويانه‌‌ي ديوانه‌كننده شده‌ايد.

ويتنام سالهاست كه به يكي از اصلي‌ترين انتخاب گردشگران اروپايي تبديل شده است و به‌خوبي تعطيلات تابستانشان را در ساحل‌هاي سبز و آرام آن مي‌گذرانند.

شما هم خيلي ساده مي‌توانيد در هتل‌هاي ساحلي مشهور ويتنام اقامت و از جذابيت‌هاي توريستي اينجا استفاده كنيد. اقامت در هتل‌هاي ساحلي به شما اين فرصت را مي دهد كه در آرامش استراحت و خدمات ماساژ و يا بازي‌هاي آبي قيمت بيمه خودرو دريافت كنيد
.
اصولا آشنايي با ويتنام و اصول مسافرت به آنها در ايران كم است. به شما پيشنهاد مي‌كنيم از كارشناس‌هاي آژانس مقتدر سير كمك بگيريد تا هم بتوانيد تور مناسبي رزرو كنيد و هم با دقت مدارك مورد نياز سفارت را آماده كنيد تا به راحتي بتوانيد ويزاي ويتنام را دريافت كنيد.

اگر انتخاب شما ويتنام است، بدانيد كه مقصد مناسبي براي طبيعت‌گردي هم هست.و شما مي‌توانيد روزها در ميان آبي دريا و كوه‌هاي بزرگ سر به فلك كشيده هزاران تفريح و ماجراجويي را انجام دهيد و خاطره‌اي بي‌نظير از اين سفر داشته باشيد. پيشنهاد ويژه‌ي ما همراهي با گردش در تورهاي Cham است. مجموعه‌اي از ۸ جزيره است كه فرصت طبيعت‌گردي در بكرترين منطقه‌هاي ساحلي را به شما مي‌دهد، در كلبه‌هاي چوبي و زيباي ساحلي بمانيد و از منظره‌ي آبي دريا و آرامش ساحل لذت ببريد
.
در تمام مدت اقامت در اين كشور، خدمات ويژه‌ي هتل‌ها را فراموش نكنيد به اتاق اختصاصي ماساژ برويد و يا از غذاهاي خوشمزه‌ي سرآشپز ويژه‌ي ويتنامي بخوريد و از سفرتان لذت ببريد

۱.مسجد اياصوفيه استانبول

مسجد اياصوفيه نماد شهر استانبول است ودر سال گذشته به عنوان پربازديدترين مسجد ديدني تركيه  برگزيده شده. يكي از معروف ترين و با ارزش ترين موزه و كليساي استانبول است كه در ميداني به نام ميدان اياصوفيه، در محله سلطان احمد قرار گرفته. مسجد زيباي اياصوفيه با طاق‌ها و ستون‌هاي با شكوهش كه از دوره بيزانس باقي مانده تاريخي به قدمت تركيه داشته و به دليل جاذبه هاي گردشگري بي نظير و زبان زدش، تحسين هر بيننده و گردشگر را برمي‌انگيزد.

وقتي به بازديد از معماري هاي شگفت انگيز اين مسجد تاريخي و اسرار آميز مي رويد موزاييك مريم مقدس باقي مانده از قرن يازدهم در بالاي دروازه خروجي اصلي چشم شما را به خود جلب خواهد كرد و مقبره با شكوه و با عظمت ۵ پادشاه در خارج از ساختمان اصلي در كنار در خروجي اصلي را مي توان از ديدني هاي ديگر اين مسجد خواند. و اما ازمعماري ها، نقشه ها و بناي ستون ها و سقف كه بگذريم، وقتي كه به سمت شمال اين مسجد حركت كنيد خريد غذاي سنتي  مشهورترين جاذبه هاي اياصوفيه را خواهيد ديد، ستون غم انگيز در راهرو درب امپرياليستي گفته مي شود كه توسط St. Gregory، كارگر معجزه گر، مورد ستايش قرار گرفته و سوراخي كه در اين ستون قرار دارد اثري شفا بخش دارد. مردم آن زمان بر اين باور بودند كه بيماران با انگشت در سوراخ قرار داردن از شر بيماري رهايي پيدا خواهند كرد.

اقامت در لوكس‌ترين هتل‌هاي جهان با تور دبي

با اينكه دبي در فصل تابستان گرمايي بيش از اندازه دارد. اما تجهيزات رفاهي و امكانات گردشگري آن به تنهايي شرايط مناسبي را فراهم مي‌كند كه شما به‌طور كلي تابستان را فراموش كنيد.

بهتر است بدانيد كه شما در اين فصل با شكست قيمت‌ها قيمت مكنده صنعتي روبه‌رو مي‌شويد و مي‌توانيد لوكس‌ترين و مجلل‌ترين هتل‌هاي ۵ ستاره‌ي شهر را با قيمت‌هايي باور نكردني در  آژانس مقتدر سير رزرو كنيد.

كارشناس‌هاي اين آژانس، ترانسفر رايگان از فرودگاه به هتل و صبحانه‌هاي خوشمزه‌ي رنگي هر روز اقامتتان را به شما هديه داده‌اند تا با خيال راحت به گشت و گذار برويد و تعطيلات خوشي را در دبي بگذرانيد.

با راهنمايي كارشناس‌هاي آزانس هتل‌هاي خوب و مجهز را انتخاب كنيد تا اقامت خوشي داشته باشيد، مثلا دانستن اينكه پارك آبي وايلد وادي ، بهترين پارك آبي خاور‌ميانه كه در ساحل جميرا است براي ميهمانان هتل جميرا رايگان است. حتما ويژگي خوبي براي انتخاب اين هتل محسوب مي‌شود و يا اينكه ساحل‌هاي اختصاصي سيتي سيزن و سيتي سنتر هم، خدمات ويژه‌اي را به مسافران تابستان خود ارايه مي‌كنند. به شما كمك مي‌كند كه در تصميم‌گيري راه سختي را در پيش نداشته باشيد.

مراكز خريد دبي مال و امارات مال هم برويد، امارات مال حتما به ديدن اكواريوم عجيب و زيباي دبي برويد و تقريبا ۳هزار گونه حيوانات دريايي را از نزديك ببينيد.

مسافران اين شهر ساحلي معمولا پروازهاي هواپيمايي امارات، اير عربيا، ماهان و ايران‌اير را كه هر روزه پرواز دارند انتخاب مي‌كنند تا با خيال راحت و با پروازي امن به مقصد برسند. براي همين اگر قصد داريد تا آخر هفته‌اي لوكس و ويژه‌ براي همسرتان خريد مانيتور ال جي بسازيد از هم‌اكنون مدارك دريافت ويزاي دبي را به آژانس مقتدر سير بفرستيد تا پس از اخذ ويزا در بهترين تاريخ با تور دبي مسافر بهترين شهر گردشگري دنيا شويد.

سفري خاطره انگيز به آلانيا

آلانيا در دهه‌هاي اخير به عنوان يكي از مقصدهاي گردشگري محبوب در دنيا شناخته شده است. قرار داشتن آن در كنار دريا، باعث شده كه مقصدي عالي براي دوستداران تفريحات ساحلي باشد. مركز آلانيا، شب‌ها به شهري پرجنب و جوش و سرزنده تبديل مي‌شود. هتل‌هاي عالي با امكانات كامل در اين شهر براي گردشگران در نظر گرفته شده است. تفريحات ديگري مثل تورهاي كروز از ديگر جاذبه‌هاي آلانيا براي گردشگران است.

علاوه بر اين جاذبه‌هاي طبيعي و ساحلي و امكانات گردشگري مدرن، آثار تاريخي هم بخش ديگري از جاذبه‌هاي آلانيا در تركيه را تشكيل مي‌دهند. بقاياي به جامانده از يك قلعه‌ي سلجوقي و خانه‌هاي قديمي با بام‌هاي قرمزرنگ از ديگر ديدني‌هاي جذاب آلانيا است.

راهنماي سفر به آلانيا، اطلاعات لازم براي سفر به اين شهر تاريخي زيبا را در اختيار شما مي‌گذارد. با كمك اين راهنماي سفر مي‌توانيد براي سفر به آلانيا قيمت آب سرد كن برنامه‌ريزي كنيد.

اگر قصد سفر به تركيه با تور را داريد انواع تورهاي تركيه و تور آلانيا را در كجارو ببينيد و بهترين تور به مقصد خود را با پايين‌ترين قيمت از فروشنده‌هاي معتبر خريداري كنيد.

سفر به تاجيكستان

سفر به تاجيكستان براي بسياري از ما ايراني‌ها جذاب است و دلايل خوبي هم براي اين موضوع وجود دارد؛ هم‌زبان بودن و نزديك بودن فرهنگ ايران به فرهنگ اين كشور، از دلايليست كه گردشگران ايراني را به تاجيكستان مي‌كشاند. اگر قصد سفر خاطره انگيز به تاجيكستان را داريد يا دوست داريد در مورد اين كشور بيشتر بدانيد، شايد اين مطلب به شما كمك كند. در ادامه با تراونر همراه باشيد.

معبد گارني ارمنستان

تاريخ بناي قلعه گارني بر مي گردد به هايك ناهابت كه به نام گارنيك نوه نتيجه (هايك) نامگذاري شده است.رودخانه گارني در 28 كيلومتري جنوب شرقي ايروان قرار گرفته است ودرمحدوده استان كوتايك مي باشد. اين منطقه با داشتن شرايط اب وهوايي طبيعي منحصر بفرد در ارمنستان كه ييلاق وشكارگاه اختصاصي پادشاهان در قرون مختلف بوده است.

كليساي گغارت ارمنستان

كليساي گغارت به معني سرنيزه ميباشدكه در35 كيلومتري جنوب شرقي ايروان ساحل شرقي رودخانه ازاد واقع شده دردره تاريخي گغارت قرار گرفته است . اين بنا دردوبعد زماني مختلف ساخته شده وازدو قسمت اصلي تشكيل شده است دراوايل قرن سيزدهم اين منطقه جزو املاك اختصاصي خاندان زاكريان بوده است و قابل ذكر است كه خاندان زاكريان يكي ازثروتمندترين خاندان درتارخ ارمنستان بوده اند كه به دستورشان كليساي بيروني در سال 1215 ساخته مي شود بعدهاخاندان پروشيان اين ملك راازخاندان زكريان خريداري نموده اند ودستور ساخت كليساي دروني صندلي چرخ دار رابه يك خواهرومعمار دادند.ودراواخر قرن سيزدهم كليساي دروني ساخته كه از سه قسمت اصلي تشكيل شده ا ندويكي ازاين قسمتها ارامگاه سلسله پروشييان محسوب مي شود ساخت كليساي دروني كه ازتراش صخره به وجود امده به مدت 10 سال به طول انجاميده است (1350-1340).

گغارت يك نوع نيزه مي باشد كه يك پايه چوبي دارد كه بر سر ان يك اهن تيز تخت قرار گرفته است اين نيزه برميگردد به زماني كه حضرت مسيح را به صليب كشيده بودند وبا فرو كردن اين نيزه در بدن ايشان مي خواستند م طئن باشند كه حضرت مسيح جان سپرده است وبه همين دليل اين نيزه براي مسيحيان مقدس شناخته شده است وتاتوس اراكيال اين نيزه را در اواسط قرن سيزدهم به ايري وانك نام قديم گغارت مي اورد واز ان پس به اين نام معروف مي گردد.

شهر مذهبي اجميازين ارمنستان

در 25 كيلومتري غرب ايروان واقع شده است ودرحال حاضر چهارمين شهر بزرگ ارمنستان محسوب ميگردد مركزروحانيت ارمنستان ومحل نشست اسقف اعظم مي باشد .شهر اجميازين از قرن 3و4 قبل ازميلاد مسيح ساخته شده و واقارشابات نام داشته است ودران زمان پايتخت ارمنستان بوده وتا قرن 4 ميلادي مهمترين شهر محسوب شده است دوره سلطنت هخامنشيان . ارمنستان قديمي ترين كشور مسيحيت در دنيا به شمار ميرود كه با به رسميت شناخته شدن دين مسيحيت اين كشور پيشرفت هاي زيادي كرد از جمله رونق گرفتن شهرهاوپيدايش خط ارمني وغيره.روايت شده است كه درزمان شاه عباس علماو وزراي ارمني بسياري ساكن ايران بوده اند كه تصميم برگشت به ارمنستان داشتند.شاه عباس براي مانع شدن خروج انهااز كشور تصميم مي گيرد كه سنگ سنگ كليساي اجميازين رابه ايران برده واين تصوير شاه عباس را برروي ديوارحك كنند.و درنهايت شاه عباس با ديدن تصويرخود از اين كار منصرف شده وتصميم ميگيرد كليسايي باهمين شكل ومعماري درجلفاي اصفهان بنا كند كه تا كنون باقي مانده است ومركز روحانيت در اصفهان مي باشد. بنيانگذار كليساي اجميازين گريگورلوساوريج مقدس بوده كه روايت ميشود كه او خواب مي بيند خداوند محلي را به اوبايك عصاي طلايي نشان مي دهد و او تصميم به ساخت كليسا در ان منطقه مگيردكه اين محل با عصا نشان داده شده دقيقا در وسط كليسا قرار گرفته ومقبره گريكور لوساوريچ مقدس مي باشد وبعدها باستان شناسان به اين نتيجه مي رسند كه زير اين محل درزمان هاي گذشته معبد خدايان بوده است ساخت ان مربوط به سال 301-303 ميلادي مباشد عمده باسازي ان در قرن 17 صورت مي گيرد .

شهر جرموك ارمنستان

شهر زيبا و توريستي جرموك در شمال شرقي VAYOTS DZOR واقع شده است طبيعت بينهايت زيباي ان هواي تميز وچشمه اب گاز دار جرموك هر ساله در تابستان باعث جذب توريست هاي فراواني ميشود.اب اشاميدني جرموك داراي خواص درماني است كه ابدرماني ان از زمان قرون وسطي تاكنون ادامه دارد ومتخصصان ابدرماني در اين شهر وبه خصوص در هتلها  قيمت پنجره دو جداره موجود مي باشد وازديرباز موردتوجه خاص وعام واقع شده است جالب ذكر است كه اين روش هاي درماني بسيار موثر واقع مي شود.يكي ديگر ازويژگي هاي اين شهر وجودچشمه هاي اب اشاميدني دراقصي نقاط شهر است كه دماي انها بين 30 تا70 درجه مي باشد .

كاخ موزه باغچه جوق ماكو

در شمال غربي ترين نقطه كشور در شهر ماكو و نزديكي مرز بازرگان قرار گرفته است. جايي كه براي رسيدن به آن بايد به روستاي باغچه جوق (در زبان ارمني يعني ده) در فاصله 6 كيلومتري شهر ماكو و حدود 2 كيلومتري از سمت غرب جاده اصلي بازرگان سفر كنيد و آن را در دامنه كوه چركين و چشمه‌اي به نام كليسه ببينيد.

كاخ باغچه جوق در اواخر دوره قاجاريه به دستور تيمور تيموري، معروف به اقبال السلطنه ماكوئي ساخته شد كه يكي از حكام مقتدر وقت و از سرداران مظفرالدين شاه بود. ويژگي هاي منحصر به فرد اين كاخ آنقدر چشمگير بودن كه دولت پهلوي لبنيات در سال 1353 آن را خريداري كرد و بعد از انجام تعميرات ضروري و رفع خطر از آن براي بازديد عمومي آماده اش كرد و نام كاخ موزه را برآن گذاشت.

استخر بزرگ باغ كه جوي آبي از آن به قسمت‌هاي مختلف باغ جاري است، اولين تصويريي است كه به محض ورود به باغ خواهيد ديد. بعد از آن ساختمان با ابهت كاخ است كه چشمتان را پر مي كند و شما را به اين بناي دو طبقه مي كشد. نماي خارجي بنا با مجسمه‌هاي گچي پوشيده شده كه سردرها و نرده‌هاي گچي لبه بام را زينت داده‌اند.  

كاخ، در محوطه باغي به مساحت 11 هكتار قراردارد. معماري كاخ تلفيقي است از معماري سنتي ايراني و غربي، به ويژه معماري روسيه اواخر سده نوزدهم. گچبري شيشه ضد خش اين ساختمان را اساتيد ايراني انجام داده اند و آئينه‌كاري آن در سطح عالي است. در بالاي عمارت هم دور تا دور گلدان‌ها و مجسمه‌هايي خواهيد ديد كه اغلب جاي گل و چراغ بوده اند.

پايه ستون‌ها و گلدان‌هاي اين كاخ از سنگ خارا است و اولين گرامافوني كه به ايران وارد شده در اين عمارت به چشم مي‌خورد كه طول بوق آن 60 سانتيمتر و ارتفاع پايه‌اش بيش از يك متر است!

در كاخ باغچه جوق همه چيز در عالي ترين سطح خود قرار دارد: پرده‌هاي زربفت، مبل‌هاي بي نظير، تخت‌خواب‌هاي متعدد با تشك‌هاي پر قو، كاغذ ديواري‌ها و رنگ‌آميزي سالن‌ها و نقاشي سقف اتاق‌ها، ظروف چيني اعلا و لوسترهاي كريستال، فضاي حياط با گلكاري و درختان ميوه و اشجار زينتي و حوض‌هاي وسيعي كه شما را ياد كاخ هاي رويايي فيلم ها مي اندازد.

اما شايد از همه اين ها ديدني تر، نقاشي هاي خوش رنگ و لعابي باشد كه در گوشه به گوشه سالن ها و اتاق ها مي بينيد و هر كدام متناسب با فضاي سياسي، فرهنگي و اجتماعي آن دوران كشيده شده اند.

مهم ترين قسمت كاخ، تالار مرتفع و كشيده و آيينه كاري و گچ بري شده حوضخانه است. تمام واحدهاي معماري بر محور اين تالار احداث شده اند و از نظر مصالح، سيستم آرايش و نوع در و پنجره داراي شيوه خاصي است.

ساختمان سنگي معروف به آشپزخانه هم بخش ديگري از بنا است كه بايد از آن بازديد كنيد. ساختمان هاي گلخانه، حمام، انباري و نگهباني از الحاقات ديگر اين مجموعه هستند.

غار كتله خور زنجان

غاري خشكي- آبي كه در شهرستان خدابنده قرار دارد كه چون در دل كوهي كم ارتفاع جاي گرفته و خورشيد در پشت آن غروب مي كند و به همين چنين نامي را براي اين مورد از مقاصد سفر تابستاني به زنجان انتخاب كرده اند. اين غار از سه طبقه تشكيل‌ شده و داراي تونل ‌هاي فرعي و استلاكتيت ‌ها و استلاكميت ‌ها و ستون ‌هاي بسيار در گذرگاه‌ هاي اصلي است و قنديل‌ هاي مخروطي آويزان از سقف ‌ها در اثر داشتن ناخالصي ‌ها، رنگ ‌هاي متنوع قيمت ماكروويو خارجي به خود گرفته ‌اند و آن ‌ها كه نسبتا خالص هستند به‌ صورت بلورهاي شيشه ‌اي بسيار شفاف ديده مي شوند. انتهاي اين غار هنوز كشف نشده است. غار كتله خور به سه بخش تفريحي، ورزشي و فرهنگي دسته بندي شده كه بخش تفريحي غار دو كيلومتر طول دارد. براي بازديد از غار پاركيمگ مناسب احداث شده و تا هنگام ورود به آن شبكه موبايل آنتن دهي دارد. در محوطه فروش آب معدني صورت مي گيرد و سرويس بهداشتي نيز موجود است.

درياچه پري زنجان

درياچه زيباي پري يا خندقلو كه در محدوده شهرستان ماهنشان واقع شده، از زيباترين جاذبه‌ هاي طبيعي شهرستان ماهنشان است و تقريبا تنها درياچه طبيعي كل استان زنجان به حساب مي آيد كه با چشم انداز بسيار زيبايي در ميان يك دشت وسيع سرسبز گسترده شده است. خرداد ماه و تير ماه بهترين ماه هاي سفر به اين منطقه هستند و مي توان آن را يك مقصد عالي براي سفر تابستاني به زنجان به حساب آورد. البته دقت داشته باشيد كه از اين درياچه حفاظت زيادي صورت نمي گيرد و اگر به آن سفر كرديد آسيبي به محيط زيست وارد نكنيد تا درياچه پري همانند اسمش تبديل به افسانه نشود.

رودخانه قزل اوزن زنجان

قِزِل ‌اوزَن يكي از طولاني ‌ترين رودخانه ‌هاي ايران است كه از كوه ‌هاي كردستان و استان آذربايجان شرقي سرچشمه گرفته و به درياي خزر مي ‌ريزد. قزل اوزن به معني رودخانه بزرگ و شكوهمند مي‌ باشد. رودخانه قزل اوزن زنجان از سمت جنوب به صورت مارپيچي، ماهنشان، خدابنده و شمال غرب را دور زده و سپس وارد محدوده خلخال و ميانه مي گردد و با گردش به طرف شرق در منطقه طارم عليا (آب ‌بر) دوباره وارد خاك استان زنجان و شهرستان طارم مي‌ شود و آنگاه از شهرستان طارم دهستان گيلوان از توابع استان زنجان خارج گرديده و با دريافت شاخه شاهرود در شهر منجيل، به اسم سفيد رود به سمت شمال جريان يافته و به درياي خزر سرازير مي‌ شود. زمين هاي اطراف رودخانه حسابي سرسبز شده و در بسياري از نقاط به عنوان كشتزار و باغ از آن ها استفاده مي شود.

منطقه حفاظت شده سرخ آباد زنجان

در سفر تابستاني به زنجان كافي است از مركز اين استان ۱۸ كيلومتر به سمت شمال غربي پيش برويم تا به اين منطقه حفاظت شده برسيم. گونه هاي جانوري متعددي ساكن دشتي به نام سهرين در منطقه هستند كه در ميان آن ها مي توان به با ارزش ترين و زيباترين آهوي ايراني اشاره كرد. از ديگر موجودات آن  گرگ، بز وحشي، خرس قهوه اي، پلنگ، انواع پرندگان مهاجر و بومي مثل كبك، عقاب طلايي، قرقي، شاهين و تيهو، انواع خزندگان مثل مارها و انواع ماهي ها  كه در رودهايي كه از اين منطقه گذر مي كنند، مي باشند. از جمله جاذبه هاي  منطقه  حفاظت شده سرخ آباد چشمه آب گرم و آب معدني وننق، يخچال طبيعي وليدر، چمنزار سرد آب و آبشار سرخه مشه مي باشند.

آبشار دگاهي زنجان

آبشار در ۴ كيلومتري غرب روستاي دگاهي در منطقه طارم قرار دارد. ارتفاع آبشار ۲۱۲۴ متر بالاتر از سطح آب هاي آزاد جهان است. روستاي دگاهي اما با اين موهبت هاي طبيعي از محروم ‌ترين روستاهاي بخش مركزي شهرستان زنجان است. اين مقصد سفر تابستاني به زنجان ۱۲ كيلومتر با روستاي سهرين فاصله دارد  و در اطراف آن نيز روستاهاي زيادي ديده نمي ‌شود. دگاهي از توابع دهستان تهم مي باشد و براي تامين امكانات مورد نياز اهالي آن به روستاي سهرين وابسته هستند. دسترسي به روستاي دگاهي نيز از روستاهاي سهرين است. شغل اكثر اهالي روستا دامداري است. براي دسترسي به اين آبشار بايد از زنجان به روستاي سهرين برويد سپس قيمت خودرو ايراني وارد جاده خاكي شويد و راه را به سمت روستاي دگاهي پيش رفته و پيش از رسيدن به آن وارد دره سمت چپ جاده شويد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۸ تير ۱۳۹۸ساعت: ۰۹:۱۰:۳۹ توسط:رسولي موضوع: