تجهيزات نظافت صنعتي تجهيزات نظافت صنعتي .

تجهيزات نظافت صنعتي

دستگاه نظافت صنعتي

رابط كاربري اين سيستم قادر به درك فرامين صوتي است و به راننده امكان مي‌دهد امكانات مختلف خودرو را با صداي خود كنترل كند، بدون آنكه نيازي به استفاده از دستان خود داشته باشد يا مجبور به جستجوي داشبورد براي يافتن دكمه‌هاي مختلف شود.

اين خودرو كه با توجه به ابعاد كوچك آن در مقايسه با خودروهاي شاسي بلند موجود در بازار بيشتر به خودروهاي كراس اور شباهت دارد داراي هفت صندلي است. از اين صندلي‌ها دو صندلي در پشت خودرو قرار گرفته كه در صورت تازدن براي قرار دادن بار فضاي كافي را در اختيار سرنشينان قرار مي‌دهد. البته اين صندلي‌ها چندان مناسب افراد بزرگسال نيستند.

 

اين خودرو از امكانات خاصي براي رانندگي در مسيرهاي خارج از جاده و در مسيرهاي خاكي و سنگلاخ نيز برخوردار بوده و امكان انتقال نيرو به چهار چرخ آن هم وجود دارد. كشش و قدرت بالا در شيب‌هاي تند از جمله مزاياي اين خودرو است. سيستم MBUX اطلاعات مربوط به قيمت شيشه خودرو شرايط خودرو را در زمان حركت در جاده‌هاي خاكي و سنگلاخي نيز نمايش مي‌دهد. همچنين چراغ‌هاي ال اي دي اضافي محيط اطراف خودرو را در شب و در صورت حركت در مسيرهاي ناهموار روشن مي‌كند.

موتور چهار سيلندر و دو ليتري توربوشارژ با ۲۲۱ اسب بخار قدرت از جمله ديگر ويژگي‌هاي ۲۰۲۰ جي ال بي است. اين خودرو در اواخر سال ۲۰۱۹ عرضه مي‌شود، اما قيمت آن هنوز مشخص نيست.

ديلي ميل، يك موتورسيكلت زير آبي به افراد اجازه مي دهد تا با زيردريايي شخصي خود، از بستر دريا بازديد كنند. اين موتورسيكلت زير آبي اكنون به قيمت ۲۲ هزار دلار در انگليس عرضه شده است.

 

SubSea Scooter

مجهز به يك موتور الكتريكي است و مي تواند ۲.۵ ساعت زير آب حركت كند. علاوه برآن اين وسيله نقليه زير آبي مانند يك موتورسيكلت معمولي خريد ساعت ايراني كنترل مي شود. سرنشين روي قسمت مشخص شده مي نشيند و سر او داخل يك كلاه ايمني حبابي شكل قرار مي گيرد. اين كلاه ايمني مجهز به ذخيره هوايي مخصوص به خود است.

 

SubSea Scooterمذكور با وزن ۱۵۰ كيلوگرم قابليت حمل دو نفر را دارد و فروشنده آن ادعا مي كند وسيله نقليه اي ايده آل براي بازديد از مرجان ها است.

بيشترين سرعت اين وسيله نقليه ۳ مايل برساعت است و مي تواند در عمق ۱۲ متري آب حركت كند.

 

هر موتور سيكلت مجهز به يك كيسه هواي مخصوص است و سرنشين با تنظيم فشار هوا مي تواند در آب بالا يا پايين برود.

آن‌طور كه فرشاد مقيمي معاون امور صنايع وزارت صنعت، معدن و تجارت در گفت‌وگو با يكي از بخش‌هاي خبري سيما عنوان كرد، تدوين و ابلاغ دستورالعمل قيمت‌گذاري خودروهاي داخلي در چارچوب سياست‌هاي دولت، در دستور كار قرار گرفته است. اوايل اين هفته، معاون اول رئيس‌جمهوري در نامه‌اي به وزير صنعت،معدن و تجارت خواستار انجام اقدامات لازم در راستاي بازگشت آرامش به بازار خودرو شد. وي از وزير دستگاه نظافت صنعتي صنعت خواست اقدامات لازم براي كاهش قيمت خودرو، افزايش تيراژ، حذف دلالان و واسطه‌گران و همچنين ساماندهي تقاضاي واقعي در بازار انجام شود.

 

اگرچه به اعتقاد كارشناسان، تمامي اين اهداف با اجراي مصوبه قيمت‌گذاري خودرو در حاشيه بازار، نسبتا دست يافتني خواهند بود، با اين حال گويا وزارت صنعت همچنان به دنبال باز كردن اين كلاف سردرگم از مسير سياست‌هاي دستوري است.

موتور خودروهاي خارجي

 

در اين مورد، معاون امور صنايع وزارت صنعت با تشريح جزئيات دستور كار اين وزارتخانه براي حذف رانت از بازار خودرو و ساماندهي آن تاكيد كرد:در چارچوب سياست‌هاي دولت، تدوين و ابلاغ دستورالعمل قيمت‌گذاري خودرو را بلافاصله از طريق سازمان حمايت مصرف‌كنندگان و توليدكنندگان در دستور كار قرار داده‌ايم و پس از طرح در قيمت خودرو ايراني كميته خودرو، در ستاد تنظيم بازار نيز مطرح و پس از تصويب نهايي، مبناي عمل براي موضوع قيمت‌گذاري قرار خواهد گرفت.

 

مقيمي گفته كه «متقاضيان خريد خودرو بايد در دو سال گذشته خودرويي را درخواست (ثبت‌نام) نكرده باشند.» اين محدوديت پيش تر ۱۸ ماه بود، اما وزارت صنعت ۶ ماه ديگر به آن اضافه كرده است تا فضا براي ثبت نام‌كنندگان جديد باز شود. در اين مورد بايد از مسوولان وزارت صنعت پرسيد مگر محدوديت ۱۸ ماهه چه مانعي بر سر راه افزايش قيمت و دلالي و واسطه‌گري در بازار خودرو ايجاد كرد كه حالا دو ساله شدن آن مشكلي را حل كند.

 

اما معاون امور صنايع وزارت صمت از برنامه ديگر اين وزارتخانه براي حذف رانت از بازار خودرو پرده برداشته است. به گفته مقيمي، بانك‌ها بايد توجه داشته باشند حتما با شماره حساب فردي كه اقدام به ثبت نام مي‌كند، پول به حساب خودروساز واريز شود. به نظر مي‌رسد هدف وزارت صنعت از اين راهكار اين است كه مسير دلالي و واسطه گري تجهيزات نظافت صنعتي را در بازار خودرو سخت كند، هرچند كارشناسان معتقدند با اين روش‌ها، ‌مسير دلالي بسته نخواهد شد.

توضيحي كوتاه در مورد موتور خودروها

 

معاون امور صنايع وزارت صنعت اما در نهايت با بيان اينكه با نمايندگي‌هاي متخلف برخورد شده، تاكيد كرده «اين برخوردها همچنان ادامه دارد و از طريق مراجع امنيتي، متخلفاني را كه باعث نابساماني در بازار خودرو شوند، شناسايي مي‌كنيم.» اما آن طور كه منابع آگاه مي‌گويند، وزارت صنعت علاوه بر اينها، به دنبال ايجاد محدوديت براي فروش خودرو نيز هست. بر اين اساس خريد غذاي سگ گفته مي‌شود اين وزارتخانه به دنبال مجاب كردن دستگاه‌هاي مسوول براي ممنوع كردن فروش خودروهاي صفر خريداري شده (خودروهاي ثبت نامي كه با قيمت كارخانه تحويل گرفته مي‌شوند) تا يك سال هستند. در واقع وزارت صنعت مي‌خواهد به اين واسطه فروش خودروهاي صفر را تا يك سال به تاخير بيندازد تا به اصطلاح مانع دلالي و افزايش قيمت شود.

 

در نظر گرفتن اين گونه روش‌ها به نوعي نشان مي‌دهد وزارت صنعت،معدن و تجارت همچنان به دنبال روش‌هايي غير از آزادسازي قيمت در بازار خودرو است، حال آنكه پيش‌تر قيمت‌گذاري در حاشيه بازار را تصويب كرده بود. طبق اين مصوبه، خودروسازان قيمت مكنده صنعتي مجاز شدند قيمت محصولات خود را تا ۵درصد زير نرخ بازار تعيين كنند، با اين حال وزارت صنعت همچنان بر قيمت‌گذاري دستوري اصرار دارد.

موتور خودروهاي داخلي

 

هرچند اين وزارتخانه مي‌خواهد در راستاي منويات دولت و به خصوص نامه اخير معاون اول رئيس‌جمهوري، احتمالا قيمت‌هايي جديد را براي خودروهاي داخلي لحاظ و محدوديت‌هايي اضافه بر آنچه هست، در نظر بگيرد، با اين حال به نظر مي‌رسد بازار خودرو با اين گونه اقدامات آرامشي پايدار به خود نخواهد ديد. كارشناسان بر اين باورند كه براي آرامش بازار خودرو و كاهش قيمت و افزايش توليد، مصوبه قيمت‌گذاري در حاشيه بازار، اثرات بهتر و پايدارتري در مقايسه با راهكارهاي فعلي خواهد داشت.

شركت اولتيما از عرضه خودروي جديد قيمت دوچرخه ايراني قدرتمندي خبر داده كه داراي موتور 1200 اسب بخاري است و حداكثر سرعت آن به بيش از 400 كيلومتر در ساعت مي رسد. اين خودروساز انگليسي اولتيماي آر اس را با شتاب صفر تا صد 2.3 ثانيه اي توليد كرده است. شتاب صفر تا 160 كيلومتر اين خودرو نيز به 4.9 ثانيه مي رسد كه در ميان خودروهاي رقيب كم سابقه است. 

 

موتور اين خودرو Chevy LT5 V8 نام دارد و وزن آن به حدود 930 كيلوگرم مي رسد. گيربكس دستي با شش دنده، درهايي كه به سمت بالا باز مي شوند و كاپوت هاي بازشونده به سمت دو طرف خودرو از جمله ويژگي هاي خاص طراحي Ultima RS است.

نكته جالب ديگر در اين ميان قيمت اين خودرو است كه 120 هزار دلار اعلام شده است. در حال حاضر خودروي BMW M3 هم همين قيمت را دارد. حال آنكه اين خودرو داراي موتوري با قدرت 430 اسب بخار، شتاب صفر تا صد 3.3 ثانيه و حداكثر سرعت 290 كيلومتر در ساعت است. زمان عرضه نهايي اين خودرو به بازار خريد آينه خودرو هنوز اعلام نشده است.

اسكيت به عنوان اسم (به انگليسي: Skate) به وسيلهٔ اسكيت و در حالت فعل (به انگليسي: Skating) به گروهي از فعاليت‌هاي ورزشي گفته مي‌شود كه شامل سبك‌ها و رشته‌هاي گوناگوني مي‌باشد.

 

توضيح  كوتاهي از تاريخچه اسكيت درجهان

اختراع كفش اسكيت در سال 1763 توسط يك بلژيكي به نام Joseph merlin)ژوزفمرلين) به ثبت رسيد. او كه با سوار شدن بر كفشهاي جديد خود به يك مهماني در لندن رفته بود به ناگاه با آيينه اي بسيار بزرگ و قيمتي برخورد كرد و آنرا خرد نمود . به غير از مرلين مخترعين ديگري هم كفشهاي اسكيت با مدلهاي مختلف ساختند كه اكثر اين كفشها داراي چرخهاي خطي بودند كه كفشهاي تيغدار پاتيناژ را تداعي مي كردند.

اسكيت روي يخ

اسكيت روي يخ يا پاتيناژ يا يخماله حركت و سر خوردن بر روي يخ با استفاده از كفش و اسكيت‌هاي مخصوص اين ورزش است. كفش‌ها و اسكيت‌هاي اين ورزش داراي تيغه يا تيغه‌هايي است كه سر خوردن بر روي يخ را ميسر مي‌سازد. اسكيت روي يخ خريد لوازم خودرو مي‌تواند به منظور حمل و نقل، سرگرمي يا به عنوان ورزش صورت پذيرد و ممكن است بر روي يخ‌هاي طبيعي (همانند درياچه‌هاي يخ زده) و با محوطه‌هايي با يخ‌هاي مصنوعي و ساختگي انجام پذير است اين فعاليت در سالن‌هاي سرپوشيده يا فضاي باز و قابل انجام است.

 

انواع اسكيت روي يخ

پاتيناژ نمايشي

هاكي روي يخ

اسكيت سرعت روي يخ

اسكيت سرعتي مسير بلند

اسكيت سرعتي مسير كوتاه

اسكيت نورديك

باندي

رينگت

 

اسكيت نمايشي:

اسكيت نمايشي يا پاتيناژ يا يخماله نمايشي يكي از ورزش‌هاي المپيك است كه در آن افراد به‌طور تكي، دو نفره يا گروهي به اجراي چرخش، پرش و ديگر حركات چالش‌برانگيز روي يخ مي‌پردازند. اين ورزش از ورزش‌هاي رسمي المپيك زمستاني ميز نهارخوري محسوب مي‌شود. اتحاديه جهاني اسكيت (ISU) مسؤول برگزاري مسابقات اين ورزش و پرورش داوران اين رقابت‌ها در كشورهاي مختلف مي‌باشد. مسابقات اين ورزش از سطح مقدماتي و پايه اي تا سطح حرفه‌اي چون مسابقات ملي و بين‌المللي و المپيك برگزار مي‌شود.

 

اسكيت سرعت:

اسكيت سرعت ( ورزش اسكيت سرعت ) (به انگليسي: Speed skating) يا يخماله سرعت ورزش رقابتي است كه در آن شركت كنندگان ( اسكيت بازان سرعتي ) يك فاصله مشخص را با استفاده از كفش اسكيت يخ Ice Skate طي مي‌كنند. اين ورزش انواع مختلفي بر مبناي مسافت طي شده دارد . مي‌توان از اسكيت سرعت مسير بلند، مسير كوتاه و ماراتون قيمت ميز اتو نام برد. در المپيك اسكيت سرعت مسير بلند تنها اسكيت سرعت Speed Skating و اسكيت سرعت مسير كوتاه را با عنوان مسير كوتاه ( short track ) مي‌خوانند.

اسكيت سرعت مسير كوتاه

اسكيت سرعت مسير كوتاه (به انگليسي: Short track speed skating) يا يخماله سرعت مسير كوتاه نوعي از ورزش‌هاي رقابتي (مسابقاتي) اسكيت روي يخ و اسكيت سرعت مي‌باشد.

 

در رقابت‌ها، چندين اسكيت باز (به‌طور معمول بين چهار و شش نفر) در روي يك تراك بيضي شكل با مساحت ۱۱۱/۱۲ متر مسابقه مي‌دهند. پيست اسكيت حدود ۶۰ در ۳۰متر است، كه به اندازه يك زمين هاكي روي يخ است.

 

هاكي روي يخ 

هاكي روي يخ (در انگليسي: Ice hockey) نام يكي از رشته‌هاي ورزشي پرطرفدار است كه در آمريكاي شمالي (ايالات متحده و كانادا) تنها هاكي ناميده مي‌شود. بازي هاكي، يك بازي تيمي است كه بر روي يخ انجام مي‌شود. ورزشِ هاكي قيمت بيمه خودرو در كشورهاي سردسيري كه فصل سرما و يخبندان در آنان طولاني است داراي محبوبيت بسيار زيادي است، به صورتي كه در كشورهاي اسكانديناوي و كانادا هاكي ورزش اول آن كشورها به حساب مي‌آيد.

 

هاكي يكي از چهار بازي اصلي در آمريكاي شمالي است كه ليگ فوق حرفـه‌اي آن كـه به ليگ برتر مشهـور است و بـا نـام ليگ ملي هاكي (NHL) و بـراي زنـان بـا نـام ليگ ملي هاكي زنان (NWHL) داراي محبوبيت و طرفداران زيادي است. بوفالو، ديترويت، پيتسبرگ، مينه‌سوتا، شيكاگو، بوستون، نيويورك، فيلادلفيا، تمپا، دنور، سن خوزه و كلمبوس از شهرهايي در ايالات متحده هستند كه شهروندانشان به هاكي علاقه فراوان دارند.

اسكيت رولر 

رول‌اسكيت (به انگليسي: Roller skating) يا پاليزه كه به صورت متداول تنها به وسيله واژه اسكيت ناميده مي‌شود يكي از ورزشهاي تفريحي است، و همچنين مي‌تواند به عنوان يك وسيله نقليه مورد استفاده قرار گيرد در اين ورزش از يك جفت كفش پاليزه استفاده مي‌شود كه هركدام معمولاً داراي چهار چرخ هستند. پاليزه‌ها در دو شكل اصلي خريد مانيتور ال جي پاليزه كواد و ديگري پاليزه اين لاين وجود دارند. طرح پاليزه در سده هجدهم ميلادي به وسيله يك مخترع گمنام انگليسي از روي يخماله (اسكيت روي يخ) كه تا پيش از آن متداول بود براي استفاده روي سطوح خشك ابداع شد. گونه‌هاي ورزشي كه در آنها از پاليزه بهره مي‌برند در زير نام برده شده‌اند:

 

رول‌اسكيت هنري 

نمايشي

رقص

اسكيت هماهنگ

اسكيت سرعت اين لاين

اسكيت اگرسيو اينلاين: 

ورزش اسكيت اين لاين اگرسيو (به انگليسي: Aggressive inline skating) يا اسكيت اينلاين چالشي يكي از رشته‌هاي ورزش‌هاي سبك افراطي قيمت تقويم روميزي مي‌باشد، كه با اسكيت‌هاي اين لاين طراحي شدهٔ مخصوص و با تمركز روي لم‌ها و تكنيك‌ها و استايل سبك اجرا مي‌شود. اين ورزش شامل انواع گوناگوني از رنده‌كردن‌ها (به انگليسي: Grind)، حركات هوائي، لغزيدن‌ها يا سر خوردن‌ها (به انگليسي: Slide) و ديگر مانورهاي پيشرفته‌است. زير سبك‌هاي اين ورزش با توجه به محيطي كه در آن انجام مي‌شود، به سبك‌هاي ورت (زمين عمودي)، پارك، و اسكيت خياباني تقسيم مي‌شود.

 

اسكيت بردينگ

اسكيت‌بُردينگ يا اسكيت‌بوردينگ (به انگليسي: Skateboarding) يك ورزش مخاطره‌آميز است كه در برگيرنده سوار شدن، كنترل و انجام حركات نمايشي با استفاده از يك اسكيت بورد است. اسكيت‌بردينگ مي‌تواند به عنوان يك فعاليت تفريحي، يك كار هنري، يك شغل، يا يك روش براي حمل و نقل در نظر گرفته شود. اسكيت‌بردينگ در طي سال‌ها توسط بسيار از اسكيت‌بازان شكل گرفته و تحت تأثير قرار گرفته‌است. گزارشي قيمت پيراهن مردانه در سال ۲۰۰۹ ميلادي نشان داد كه بازار اسكيت‌بردينگ به ارزش تقريبي ۴٫۸ ميليارد دلار، در درآمد سالانه و با ۱۱ ميليون و ۸۰ هزار اسكيت باز فعال در جهان است. در سال ۲۰۱۶ ميلادي اعلام شد كه اسكيت‌بردينگ در بازي‌هاي المپيك ۲۰۲۰ توكيوي ژاپن حضور خواهد داشت.

 

از دهه ۷۰ ميلادي، اسكيت پارك‌هايي مخصوص خريد غذاي سنتي براي اسكيت‌بازها، دوچرخه سواران BMX، اسكيت بازان اگرِسيو و اخيراً، اسكوتر بازها ساخته شده‌است.

 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ساعت: ۰۸:۳۹:۳۵ توسط:رسولي موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :